Jeśli interesujesz się motoryzacją a z drugiej strony posiadasz lekkie pióro i żyłkę żurnalisty, być może powinieneś zainteresować się karierą w dziennikarstwie. Jednak uwaga! Etatów w redakcjach prasy, radia i telewizji raczej nie przybywa. Szansę na sukces mają najlepsi albo ci najbardziej wytrwali. Zresztą, zawsze możesz też założyć motoryzacyjnego bloga i stać się rynkowym ekspertem. Możliwości są, pytanie czy chcesz z nich skorzystać.
Umiejętność pisania to za mało. Dziś dziennikarz musi być za pan brat z nowymi technologiami, mieć w sobie ciekawość świata i drugiego człowieka. Niewiele osób ma do tego tak naprawdę predyspozycje. Z drugiej strony, ci naprawdę zdolni mogą liczyć na naprawdę fajną pracę, która da im nie tylko godziwe wynagrodzenie, ale także satysfakcję i to niemałą.
Stolica mediami stoi?
W najlepszej sytuacji są ci aspirujący dziennikarze, którzy pracują w Warszawie. Dlaczego? Bo tu siedzibę ma większość redakcji więc łatwiej gdzieś się zaczepić. Ci, którzy marzą o pracy w prasie muszą mieć nie tylko zdolności pisarskie, ale także łatwość pisania w każdych warunkach i o każdej porze, a nie tylko wtedy, kiedy mają natchnienie. Radiowcy, wiadomo, warto by mieli stosowny głos, osoby marzące w pracy w TV muszą być gotowe na pracę z kamerą a nie każdemu łatwo się z nią oswoić. Techniczne kwestie dotyczące sprzętu i działania redakcji można opanować stosunkowo szybko. Gorzej jeżeli chodzi o kompetencje interpersonalne – znacznie trudniej je w sobie wyrobić, nie każdy ma do tego predyspozycje. Jak szukać pracy w mediach? Zanieść swoje CV do redakcji, popytaj znajomych, szukaj ogłoszeń w sieci.
A jeśli chcesz bloga…
Jeśli lubisz pisać a dryg redakcyjny nie jest dla Ciebie, rozwiązaniem może być blog motoryzacyjny. W takim przypadku Ty jesteś jego panem i Ty decydujesz o czym piszesz, kiedy i dlaczego. Kariera niektórych blogerów może budzić podziw, jednak trzeba uczciwie przyznać – na piedestał blogowego światka udaje wspiąć się zaledwie nielicznym. Co przyciąga uwagę czytelników? Nie ma jednej recepty lecz można wyróżnić kilka prawidłowości – ludzie chętnie czytają blogi, które są wyraziste i mają estetyczny wygląd, autor regularnie dostarcza treści i włącza się w dyskusje toczące pod wpisami. Na co liczyć może znany bloger? Nie tylko na sławę, ale i np. płatne formy współpracy z reklamodawcami. Na zdobycie takiej popularności potrzeba jednak czasu, ciężkiej pracy i … troszkę szczęścia.