Peugeot 508 – francuska limuzyna

0

Peugeot to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek francuskiej motoryzacji, jak również jedna z najbardziej popularnych w Europie. Francuska motoryzacja to tak naprawdę 3 filary – Renault/Dacia, Citroen oraz właśnie Peugeot. Wiele osób uważa ten odłam motoryzacji za synonim awaryjności – jest to bardzo błędne spostrzeżenie, ponieważ auta tych 3 marek obecnie charakteryzują się wysoką jakością oraz niepowtarzalnym designem.

Francja – styl i elegancja

Francuskiej motoryzacji z pewnością nie można odmówić stylu i finezji. Inżynierowie marek takich jak Peugeot oraz Citroen kładą duży nacisk na komfort podróżowania – stąd też miękkie lub pneumatyczne zawieszenia. Złośliwi nazywają francuskie auta “kanapami”.

Jednym z flagowych reprezentantów koncernu Peugeot jest model 508, następca popularnych 406 i 407-ek, które pod koniec lat dziewięćdziesiątych i w pierwszej dekadzie XXI wieku podbijały europejski i światowy rynek. Pierwsza generacja modelu 508 pojawiła się w 2010 roku – warto zatem przyjrzeć się jego charakterystyce jako propozycji komfortowego auta używanego.

Peugeot 508 to samochód klasy średniej, segmentu D. Jest to swego rodzaju kompromis koncernu pomiędzy modelem 407, a dużo większym 607. Imponująca długość 4792 mm sprawia, że jest to auto pojemne i komfortowe wewnątrz. Stylistyka jest stworzona z polotem i typową dla marki finezją. Samochód tworzy zgrabną, opływową i stylową bryłę, która nawet po 10 latach zwraca uwagę i nadal się podoba. Najbardziej popularnymi silnikami w modelu są silniki diesla HDI (od skromnych 1,6 112 KM do pojemności 2,2 rozwijających 204 KM). Napędy te charakteryzują się dużą żywotnością i niską awaryjnością. Model posiada również silniki benzynowe 1.6 – nie cieszą się one jednak najlepszą opinią z racji swojej awaryjności oraz mało imponującej mocy. 508-ka posiada również napęd hybrydowy o mocy 200 KM. Jeżeli chodzi o spalanie, to przykładowo model 2.0 HDI o mocy 163 KM spala ok 6,3 – 6,5 l/100km. Mowa tutaj o samochodzie, który może mieć przebieg nawet 200 tyś. km, więc spalanie jest bardzo niskie i nieosiągalne dla niektórych nowych aut.

Kultura pracy

Konstruktorzy duży nacisk położyli na wykończenie, jak również sam poziom wyciszenia. Nadkola wykonane są ze specjalnego tworzywa przypominającego filc, który bardzo efektywnie tłumi dźwięk. Do tego dochodzi wysoka kultura pracy samego silnika – jeżeli jest on zadbany, to nie ma mowy tutaj o często spotykanym klekotaniu czy głośniejszej pracy. Wysoki jest również poziom wykończenia – materiały są wysokiej jakości i są dobrze spasowane. Niekiedy na czarnych elementach “piano black” przy uchwytach i desce rozdzielczej mogą pojawić się rysy. Zdarza się takie przecieranie na uchwytach drzwi jeżeli nieodpowiednio się je pielęgnuje. Kierownica i pozostałe elementy wnętrza rzadko noszą ślady przetarć eksploatacyjnych, nawet pod dużych przebiegach. Dużym atutem jest to, że nic tu nie skrzypi, a wnętrze ma dużo miękkich elementów.

Peugeot 508 można kupić za około 25-30 tys. złotych. Model ten pokazuje, że warto przełamać stereotypy i przekonać się, że ten samochód jest naprawdę solidny, bezawaryjny i dobrze wyposażony.