Najczęstsze awarie w skuterach i motocyklach

0
Najczęstsze awarie w skuterach i motocyklach

Osoby, poruszające się po drogach na jednośladach doskonale wiedzą, co najczęściej przysparza im kłopotów. Wiedzą o tym również liczne serwisy oraz warsztaty. Niestety, największą wadą niemalże każdego jednośladu jest jego niewielka pojemność. Nie biorąc pod uwagę wyjątków, jakie stanowią motocykle z koszem, żaden motor nie ma możliwości stałego przewożenie zapasowej opony.

Dlatego właśnie każdy właściciel motocykla musi bardzo uważać na wszelkie niebezpieczne i ostre przedmiotu znajdujące się na drodze. Przebicie tak zwanej gumy to niestety niezwykle częsta przypadłość motocyklistów. Wielu producentów oferuje zatem niewielkie zestawy naprawcze, które umożliwiają chwilowe zaklejenie dziury. Na tak naprawionym kole możemy zwykle pokonać maksymalnie kilkanaście kilometrów i dojechać do najbliższego warsztatu. Każdy serwis motocyklowy posiada obecnie szeroką gamę kompletów opon. Dzięki temu, po ich wymianie, już po kilkunastu minutach można bezpiecznie kontynuować podróż.

Poważniejsze problemy

Jazda na motocyklu wiąże się zwykle ze znacznymi prędkościami i dużymi przeciążeniami jednostki napędowej. Dlatego też kolejną, bardzo powszechną usterką jednośladów jest zużycie wałów napędowych. Naprawa motocykli bardzo często wiąże się głównie z regeneracją wałów napędowych, które odpowiadają za przełożenie momentu obrotowego maszyny. Im silniejszy silnik, tym częściej wał wymaga naprawy.

Podobieństwa i różnice

Nieco inaczej wyglądają natomiast problemy ze skuterami. Choć są to maszyny bardzo podobne do motocykli, ich problematyka jest zdecydowanie inna. Naprawa skuterów łączy się bowiem najczęściej z układem zapłonowym oraz jego regulacją. Skutery to maszyny, którymi przemieszcza się głównie po terenie zabudowanym. Nie osiągają tak znacznym prędkości i ich moc jest mniejsza. Praca na niskich obrotach oraz małe prędkości, powodują najczęściej problemy chociażby z gaźnikiem, zapłonem, czy regulacją obrotów silnika. Podobnie jak motocykle, skutery są również mocno narażone na przebicia opon.