Samochody z podwyższonym prześwitem, o sportowym wyglądzie, zyskały w ostatnich latach na popularności. Między innymi dzięki takim produkcjom jak Mazda CX-7. Oferująca świetne osiągi, nienaganne prowadzenie i wysoki komfort podróży, podbiła najpierw serca Amerykanów, a następnie, po małych przeróbkach, zagościła licznie na europejskich drogach.
Na salonach samochodowych koncepcyjny model pojawił się już w 2005 roku, a dopiero rok później CX-7 można było kupić w salonach Mazdy. Początkowo model segmentu SUV był oferowany jedynie w Stanach Zjednoczonych. Jednak Japończycy szybko odkryli potencjał kryjący się pod sportowym nadwoziem. Po małym przystosowaniu auta do europejskich warunków, CX-7 trafił do sprzedaży również na Starym Kontynencie.
Wnętrze SUV-a Mazdy zostało zainspirowane najbardziej sportowym modelem japońskiego koncernu – RX-8. Mała, skórzana kierownica w standardzie, fotele z dobrym trzymaniem bocznym, okrągłe zegary podświetlane na czerwono. Takie detale potrafią umilić każdą podróż. Wprawdzie mały SUV nie nadaje się na wypad w trudny teren, ale na autostradzie spisze się bez zarzutu.
CX-7 jest wyposażony w elektroniczny napęd 4×4. Standardowo napędzana jest przednia oś, a w razie potrzeby dołączany jest tył. W trudnych warunkach taka asysta może okazać się przydatna. Pod maską drzemie bowiem duży potencjał. Silnik o pojemności 2,3 litra z turbosprężarką to dokładnie ta sama jednostka, jaka napędza Mazdę 6 MPS. 260KM pozwala na swobodne poruszanie się nawet z prędkościami autostradowymi. Dzięki przeniesieniu mocy na wszystkie koła, japoński SUV doskonale spisuje się również na śniegu czy w deszczową pogodę. Dla bardziej oszczędnych od 2009 roku jest możliwość kupienia silnika diesla – 2,2 litra i 173KM.
Wybór CX-7 jest świetnym sposobem na zarówno efektowny wygląd, jak i komfortową jazdę. Elementy ze sportowych modeli Mazdy w połączeniu z napędem 4×4 dobrze spiszą się również na polskich drogach. Jak dotychczas to jeden z najlepszych samochodów w segmencie małych SUV-ów.