Legenda – Fiat 500

0

1. Kierownica z grubym wieńcem

Styliści Fiata 500 chcieli jak najwierniej oddać ducha legendarnego protoplasty tego modelu w absolutnie każdym elemencie auta. Prawdziwym wyzwaniem było zaprojektowanie wygodnej kierownicy z grubym wieńcem o wyglądzie w stylu retro, w której ukryte mogłyby być przyciski do zarządzania systemem multimedialnym czy telefonem. Efekt jest zdumiewający, a największą uwagę zwraca na siebie logo marki Fiat zwieńczone błyszczącą obudową.

2. Ergonomiczny drążek zmiany biegów

Nowy Fiat 500 powstał w oparciu o doświadczenie włoskiego koncernu, który jak mało kto zna się na produkcji małych i modnych miejskich samochodów. Widać to po drążku zmiany biegów umieszczonym stosunkowo wysoko, co czyni go dużo wygodniejszym w obsłudze. Do tego sama gałka drążka świetnie leży w dłoni i w zależności od wersji wyposażenia doskonale współgra pod względem kolorystycznym z kołem kierownicy czy panelem klimatyzacji.

3. Prędkościomierz i obrotomierz

Kolejnym odwołaniem do przeszłości Fiata 500 jest okrągły prędkościomierz z charakterystyczną wskazówką w środku którego umieszczono także obrotomierz. Dzięki temu możliwe było zmniejszenie tablicy wskaźników do jednego okręgu. Teraz zestaw instrumentów dostępny jest w wersji analogowej jak i na elektronicznym wyświetlaczu TFT. Piękny design.

4. Komputer pokładowy i kontrolki

Prędkościomierz oraz obrotomierz otaczane są zewsząd przez kontroli, które dzięki temu są bardzo czytelne. W centralnym miejscu tablicy zegarów Fiata 500 umieszczono komputer pokładowy z licznikiem kilometrów, zegarkiem i termometrem, przez co kierowca ma wszystko w jednym miejscu.

5. Panele ozdobne

W zależności od wybranej wersji kolorystycznej cała deska rozdzielcza może być pokryta błyszczącym panelem nawiązującym do koloru nadwozia. To kolejny zwracający na siebie uwagę element odwołujący się do tradycji poprzednika.

6. Trzy okrągłe przyciski

W centralnym miejscu deski rozdzielczej, na konsoli środkowej Fiata 500 umieszczono trzy błyszczące przyciski, z których centralny służy do włączenia świateł awaryjnych. W żadnym innym aucie ten element nie jest tak dobrze dopasowany do reszty. Diabeł tkwi w szczegółach.

7. Okrągłe dysze nawiewowe

Głównym motywem stylistycznym pojawiającym się w wielu elementach nadwozia oraz wykończenia wnętrza Fiata 500 jest koło. Doskonale widać to po starannie wykonanych dyszach nawiewowych we wnętrzu. Srebrne ramki dodają desce rozdzielczej ekskluzywnego stylu.

8. Klamki

Boczki drzwiowe Fiata 500 także mogą być ozdobione w panele dekoracyjne, jednak największą uwagę i tak zwracały będą na siebie klamki. Kolejny element nawiązujący do poprzednika, który przed laty zmotoryzował Włochy.

9. Wygodne fotele

Małe miejskie samochody muszą mieć wygodne fotele, które trzymają kierowcę na zakrętach, ale jednocześnie nie ograniczają mu swobody ruchu i ułatwiają wsiadanie oraz wysiadanie. Właśnie takie siedziska zaprojektowali Włosi do Fiata 500, przez co jazda autem to komfort dla każdego, bez względu na to czy kierowcą jest szczupła i niewysoka kobieta, czy wysoki i dobrze zbudowany mężczyzna.

10. Opuszczany brezentowy dach Fiata 500C

Zdecydowanie najlepszym elementem, które wyróżnia podkreśla wnętrze Fiata 500, jest miękki brezentowy dach charakteryzujący wersję 500C. Opuszczany jest on elektronicznie i pozwala cieszyć się zapachem lasu podczas niedzielnej przejażdżki poza miastem czy promieniami słońca wpadającymi do środka auta.