Lakier nadwozia samochodu z czasem staje się bardziej matowy. Na skutek użytkowania pojazdu pojawiają się też na nim zarysowania. Matowienie lakieru spowodowane jest przede wszystkim wpływem warunków atmosferycznych, w szczególności promieni słońca. Zarysowania powstają z różnych powodów. Zawsze jednak psują ogólny wygląd auta. Po latach użytkowania pojazdu, lakier nadwozia nie jest już więc tak atrakcyjny jak w chwili jego nabycia. Czy można to zmienić? Okazuje się, że tak. Wystarczy nadwozie spolerować i nawoskować.
Polerowanie nadwozia samochodowego
Aby odświeżyć lakier na nadwoziu pojazdu, do polerowania nadwozia trzeba użyć pasty polerskiej lekko ściernej. Dzięki niej, mikroskopijna warstwa lakieru nadwozia zostanie usunięta, dzięki czemu znikną zmatowiałe fragmenty, a zarysowania znacząco się zmniejszą lub znikną całkowicie. To oczywiście jest zależne od tego, jak głębokie są to zarysowania.
Polerowanie nadwozia pojazdu można wykonać we własnym zakresie. Na początku nadwozie pojazdu trzeba dokładnie umyć, nawet jeśli wydaje się czyste. Mikroskopijne drobinki brudu podczas polerowania pojazdu, mogą bowiem dodatkowo zarysować lakier. Na czas polerowania warto wybrać ciepły, słoneczny dzień, jednak bardzo ważne jest to, by temperatura powietrza nie była za wysoka. Nadwozie pojazdu nie powinno być także rozgrzane od słońca. Jeśli tak będzie, pasta polerska zbyt szybko wyschnie, a jej składniki nie wnikną w nadwozie pojazdu.
Jak polerować nadwozie pojazdu?
Do polerowania nadwozia pojazdu wystarczy miękka szmatka do nakładania pasty i druga do polerowania. Pastę należy nakładać cienką warstwą, kolistymi ruchami wcierając ją w nadwozie. Najlepiej nakładać ją po kolei na kolejne części nadwozia pojazdu. Po nałożeniu pasty polerskiej na cały pojazd, należy odczekać kilka a nawet kilkanaście minut, by pasta wyschła. Lakier pokryje się wtedy jasnym nalotem. Gdy tak się stanie, nadwozie jest gotowe do polerowania. Można do tego użyć polerki mechanicznej, ale z powodzeniem uda się też wszystko wypolerować ręcznie. Wystarczy sucha, miękka i czysta szmatka, oraz trochę pracy. Polerując delikatnie, kolistymi ruchami trzeba usunąć z nadwozia pojazdu jasny nalot z wyschniętej pasty. Przy polerowaniu polerską, maszyna zrobi to za nas.
Dodatkowe woskowanie
Pasta polerska najczęściej zawiera składniki nabłyszczające lakier. Chcąc wykonać polerowanie nadwozia idealnie, warto jednak po polerowaniu nawoskować go pastą woskową i ponownie wypolerować. Zasady nakładania pasty i polerowania są dokładnie take same, jak polerowania pojazdu pastą lekko ścierną. Lakier wypolerowany pastą polerską, a dodatkowo później pastą woskową będzie wyglądał świetnie. Warto dopowiedzieć, że takie działanie dodatkowo zabezpieczy go przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych i mikro zarysowaniami. Woskowanie po jakimś czasie można rzecz jasna powtarzać, by lakier nadwozia pojazdu zawsze wyglądał doskonale i był zabezpieczony.