Ranking filtrów paliwa diesel — jakie paliwo wybrać?

0
Ranking filtrów paliwa diesel — jakie paliwo wybrać?

Ranking filtrów paliwa diesel — jakie paliwo wybrać?

Olej napędowy ma wiele zalet w porównaniu z innymi rodzajami paliw. Najważniejszą zaletą pod względem sytuacji społeczno-ekonomicznej, jest niewątpliwie jego cena i wydajność. Które paliwa diesel warto wybrać i czym kierować się przy wyborze? Zapoznaj się z rankingiem cafemoto.pl.

Różne rodzaje paliw diesel — co wybrać?

W naszym kraju dostępne są trzy główne rodzaje oleju napędowego:

  • Euro Diesel (EN 590),
  • Diesel o niskiej zawartości siarki (EN 590A),
  • Biodiesel (EN 14214).

Euro Diesel jest najpopularniejszym rodzajem oleju napędowego i jest stosowany w większości pojazdów. Olej EN 590A to rodzaj oleju napędowego o niższej zawartości siarki, co sprawia, że paliwo EN 590A jest przyjazne środowisku. Z kolei Biodiesel to rodzaj oleju napędowego wytwarzanego ze źródeł odnawialnych, takich jak oleje roślinne lub tłuszcze zwierzęce. Staje się coraz bardziej popularny ze względu na wysoką ekologiczność i stosunkowo mały jak na paliwo, ślad węglowy. Warto pamiętać jednak o tym, że nie jest to olej odpowiedni dla każdego pojazdu…

Najlepszy dla środowiska, nie zawsze najlepszy dla silnika. Zanim zdecydujesz się na biodiesel…

Upewnij się, że Twój pojazd poradzi sobie z tym paliwem. Choć biodiesel wypada dość korzystnie, nie jest odpowiedni do wszystkich pojazdów. Jeden z zarzutów wobec tego rodzaju oleju napędowego, jest skierowany w kierunku oleju rzepakowego, który znajduje się w składzie biodiesla. A ten, tworzy osad w silniku.

Wiele również zależy od warunków eksploatacji samochodu. Od częściowych obciążeń, zimnych rozruchów, czy jazdy na niedogrzanym silniku na krótkich dystansach, czy złej kondycji elementów silnika. Na skutek używania biodiesla może dojść do polimeryzacji oleju silnikowego.

Polimeryzacja oleju silnikowego — czyli co?

Polimeryzacja oleju silnikowego oznacza powstanie gęstej masy blokującej sito w pompie paliwowej. To z kolei prowadzi do zatarcia silnika powodowanego brakiem oleju w magistrali. Tu warto zwrócić uwagę na fakt, że nowoczesne silniki Diesla wymagają paliwa o wysokiej liczbie cetanowej. A ta waha się w granicach 60-70. Z kolei olej roślinny… Ma zaledwie 30. 

Diesel o niskiej zawartości siarki — dla kogo?

Olej napędowy o niskiej zawartości siarki, znany również jako EN 590, to rodzaj paliwa, które zawiera maksymalnie 10 ppm siarki. Jest to znaczna redukcja w stosunku do 500 ppm, które dawniej były dozwolone w oleju napędowym. EN 590 ma wiele zalet zarówno dla środowiska, jak i dla osiągów pojazdu.

Z punktu widzenia środowiska, jedną z głównych zalet oleju napędowego o niskiej zawartości siarki jest zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Dwutlenek siarki jest głównym składnikiem zanieczyszczenia powietrza, a zmniejszenie ilości siarki w oleju napędowym znacznie minimalizuje ilość tego zanieczyszczenia uwalnianego do atmosfery. A tym samym pomaga ograniczyć smog.

Olej EN590 jakie korzyści dla Twojego samochodu?

Olej napędowy o niskiej zawartości siarki posiada wysoką liczbę cetanową, co przekłada się na wydajniejszy proces spalania i lepsze osiągi silnika. Z kolei niska zawartość siarki pomaga zredukować emisję i jest mniej korozyjna dla elementów silnika. Wreszcie ma wyższą gęstość energii niż benzyna, co oznacza, że pojazdy mogą przejechać dalej na tej samej ilości paliwa. W obliczu wzrastających cen paliwa, diesel wciąż nie traci na atrakcyjności.

Euro Diesel — dlaczego to najlepsza opcja?

Paliwo EN 590 jest to paliwo wysokiej jakości, spełniające surowe europejskie normy dotyczące oleju napędowego. Został zaprojektowany tak, aby zapewniać doskonałe osiągi i niezawodność, w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. Ma wyższą liczbę cetanową niż inne paliwa, co oznacza, że zapala się szybciej i wydajniej.

Ponadto paliwo EN 590 ma niższą zawartość siarki niż inne paliwa, co pomaga ograniczyć emisje i poprawić jakość powietrza. Wreszcie, paliwo EN 590 jest najbardziej ekonomiczne, co czyni je atrakcyjną opcją dla tych, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze na kosztach paliwa.