Dlaczego mój samochód pachnie benzyną? Zapach paliwa w samochodzie

0
zapach benzyny

Jeśli posiadasz starsze pojazdy od jakiegoś czasu, z pewnością znasz zapach paliwa, który ma tendencję do podążania za tobą. Założyliśmy nasze czapki z daszkiem, aby spróbować zidentyfikować najważniejsze przyczyny i źródła, co pomoże Ci w znalezieniu i, miejmy nadzieję, naprawieniu problemu raz na zawsze. Zastanawiasz się, dlaczego mój samochód śmierdzi benzyną? Czytaj dalej…

Wewnątrz czy na zewnątrz?

Jeśli z Twojego pojazdu wycieka paliwo i pozostawia kałużę, może być bardziej oczywiste, co do przyczyny. Podejmij odpowiednie środki ostrożności, gdy masz do czynienia z benzyną; pozostaw dym w domu i zdecydowanie zalecamy, aby nie prowadzić pojazdu do czasu zdiagnozowania i naprawienia. Zadaj sobie pytanie, czy zapach jest gorszy, gdy siedzisz w pojeździe, czy stoisz na zewnątrz? Czy jest lepszy lub gorszy z przodu czy z tyłu? Będziemy biegać wokół pojazdu, śledząc przepływ paliwa ze zbiornika do silnika i z powrotem, wyjaśniając nasze myśli po drodze.

Słaba uszczelka na korku wlewu paliwa

Korek wlewu paliwa, niezależnie od jego położenia na pojeździe, powinien mieć pierścień uszczelniający, który pomaga powstrzymać zapach i opary benzyny. Zdjąć go i szybko obejrzeć. Popchnij pierścień uszczelniający i sprawdź, czy nie ma na nim pęknięć lub szczelin. Oczywiście, jeśli w Twoim pojeździe brakuje tego pierścienia uszczelniającego, mogłeś znaleźć pierwsze źródło zapachu benzyny.

Skorodowana szyjka wlewu paliwa lub zbiornik

W wielu starszych pojazdach zbiornik paliwa jest wykonany z metalu, co biorąc pod uwagę jego podwieszoną pozycję w wielu pojazdach, czyni go oczywistym kandydatem do korozji. Szczególnie ulubionym miejscem występowania rdzy są okolice szwów, w których łączą się dwie części zbiornika, takie jak szyjka wlewu i sam zbiornik. Innym powodem gromadzenia się rdzy w tym miejscu może być zbiór zanieczyszczeń drogowych, które przez lata gromadziły się w szczelinach otaczających zbiornik i nadwozie pojazdu. Ten ciągły atak brudu, soli i wody, które nie mogą się wydostać, często prowadzi do rdzy na nadwoziu i podwoziu, a także wpływa na sam zbiornik, powodując zapach paliwa w samochodzie.

Nieszczelność między szyjką wlewu paliwa a zbiornikiem

W przypadku samochodów i autobusów, w których szyjka wlewu paliwa jest oddzielona od samego zbiornika, powszechną praktyką jest instalowanie przez producentów odcinka elastycznego węża gumowego, który łączy te dwa elementy i pomaga w rozwiązaniu problemu niewygodnych kątów wokół zawieszenia i ograniczeń podwozia. W zależności od tego, jak dostępne jest to, i staranności poprzednich właścicieli może okazać się, że ten wąż zginęło lub podzielone pozwalając oparów lub nawet płyn wyciekać.

Przewody odpowietrzające zbiornika paliwa

Wszystkie zbiorniki paliwa będą miały wąż lub system odpowietrzający jakiegoś opisu. W najbardziej prymitywnej formie jest to korek paliwa z otworem, który wypuszcza ciśnienie powietrza. Częściej będzie to mniejsza rura, która biegnie od góry szyjki wlewu i łączy się z górną częścią zbiornika, pozostając powyżej maksymalnego poziomu napełnienia, jeśli to możliwe, aby uniknąć paliwa lub ciśnienia utknąć. To zwykle towarzyszy dodatkowej rury, która następnie odpowietrza uwięzione powietrze pod samochodem Bardziej skomplikowane systemy będą odpowietrzać z wielu miejsc na zbiorniku i do filtra węglowego. Powodem posiadania odpowietrznika zbiornika paliwa jest to, że benzyna rozszerza się objętościowo, gdy robi się ciepło, a to ma na celu uwolnienie ciśnienia i zapobiec powstawaniu próżni, dając miejsce na umieszczenie większej ilości paliwa.

Zewnętrzne pompy paliwa

W pojazdach z silnikami z wtryskiem lub bardziej nastawionych na osiągi można znaleźć elektryczną pompę paliwową, która pomaga pobierać paliwo ze zbiornika. W zależności od konfiguracji, może to obejmować liczne rury, filtr i akumulator, wszystkie z potencjałem do awarii i spowodować wyciek pary lub płynu. Jeśli dostęp jest trudny do kontroli wzrokowej, należy włożyć rękę pod spód i sprawdzić, czy na przewodach lub elementach można wyczuć wilgoć – powąchać i sprawdzić, czy to paliwo.

Zespół czujnika zbiornika paliwa

W górnej części większości zbiorników paliwa znajduje się otwór, w którym zamontowany jest zespół czujnika poziomu paliwa. Jest to pływak połączony ze zmiennym rezystorem, który wysyła sygnał do wskaźnika paliwa, informując o jego niskim stanie. Podobnie jak w przypadku korka paliwa, czujnik będzie zamontowany z gumowym o-ringiem lub uszczelką, a w pojazdach, w których zbiornik znajduje się pod tylnym siedzeniem, będzie dostępny przez usunięcie uszczelnionego korka inspekcyjnego.