Czym jest jednoetapowa korekta lakieru?

0
korekta lakieru

Korekta lakieru jest podstawowym etapem dokładnego detailingu i tu właśnie pojawia się nasz uniwersalny preparat One Step. Opracowany specjalnie do użytku z polerką maszynową Dual-Action, One Step charakteryzuje się poziomem cięcia średniego do grubego związku, który kończy się prawie idealnym wykończeniem. Zaczyna się jako ciężki związek cięcia i wykorzystuje swoje własne materiały ścierne, aby rozbić się do wyrafinowanego polerowania, wszystko w jednym, co pozwala skutecznie przywrócić lakier i usunąć zadrapania w jednym prostym kroku. Nie zawiera wypełniaczy ani sztuczek – wykończenie, które widzisz na końcu jest prawdziwym wykończeniem.

Co to jest korekta lakieru?

Korekta lakieru odnosi się do procesu usuwania niedoskonałości w wykończeniu pojazdu i przywrócenia go do lepszego niż nowe wykończenie. Jedynym prawdziwym sposobem na usunięcie rys w lakierze pojazdu jest proces korekty lakieru. Korekta lakieru polega na zastosowaniu maszyn polerskich oraz szeregu różnych past i padów polerskich. W pełni skorygowany pojazd oglądany w bezpośrednim świetle słonecznym pokaże tylko prawdziwe odbicia i żadnych śladów wirowania, zarysowania lub skazy będą widoczne gołym okiem.

Kilka etapów korekty

Często do osiągnięcia pełnej korekty wymagane są liczne etapy polerowania. Pierwszy z nich jest najbardziej ścierny, a ostatni to bardzo delikatne polerowanie wykańczające. Głębsze rysy są usuwane w pierwszym etapie polerowania, a następnie lżejsze ścieranie powierzchni spowodowane przez ten szorstki polski są usuwane przez drobniejsze polerowanie, które następują.

Wreszcie, ważne jest, aby odróżnić lakier, który został naprawdę skorygowany i lakier, który został potraktowany z produktów, które są przeznaczone do wypełnienia niedoskonałości powierzchni, takich jak wszystko w jednym polerowania na przykład. To nie powinno być określane jako korekta lakieru, nawet jeśli nie ma zarysowania lub skazy są widoczne, ponieważ nie zostały one rzeczywiście usunięte i są nadal obecne pod produktów wypełniaczy, które w czasie, będzie zmyć i ujawnić je ponownie. Podczas prawidłowej korekty lakieru usuwana jest bardzo drobna ilość lakieru bezbarwnego, wraz z trwałymi w innym przypadku rysami i zawirowaniami w lakierze bezbarwnym. Pozostawia to krystaliczną czystość i czyste odbicia.

Co to jest proces korekty lakieru?

Proces ewoluuje usuwanie drobnych zarysowań, trawienia, trawienia kwaśnych deszczu, plamy wody, ptasie odchody, ślady lub niektóre głębokie zarysowania. Aby osiągnąć wysokiej jakości wyniki, proces ten musi być wykonywany przez profesjonalnych korektorów lakieru.

Zazwyczaj proces korekty lakieru wymaga następujących kroków:

– Inspekcja niedoskonałości i uszkodzeń: W tym kroku korektor lakieru dokonuje inspekcji powierzchni zewnętrznych pojazdu. Korektor mierzy głębokość lakieru, co zapewnia, że jest wystarczająco dużo lakieru bezbarwnego i farby, aby przeprowadzić bezpieczną korektę.
– mycie i dekontaminacja pojazdu: Ten krok jest kluczowy w korekcie lakieru. Do tego kroku potrzebna jest specjalna glinka samochodowa. Dzięki niej masz pewność, że Twój samochód jest absolutnie wolny od wszelkich uporczywych zanieczyszczeń i osadów przemysłowych. Po tym kroku powierzchnie będą gładkie, co pozwoli na łatwe poruszanie się maszyny polerskiej. Proces mycia gwarantuje, że zanieczyszczenia nie będą się wbijać w pad maszyny polerskiej, co w przeciwnym razie mogłoby spowodować uszkodzenie powierzchni.
– Szlifowanie na mokro i zagęszczanie: Ten etap nie zawsze jest konieczny. Zależy on głównie od wielkości pojazdu i stopnia uszkodzenia. Wykonuje się go na określonych obszarach, w przypadku niektórych ciężkich niedoskonałości, takich jak skórka pomarańczowa farby, ciężkie zarysowania itp. Komponowanie to łagodniejsza wersja szlifowania na mokro. Tutaj, ilość lakieru bezbarwnego pozostawionego na lakierze i głębokość nasilenia niedoskonałości będą brane pod uwagę, aby określić, czy compounding jest potrzebny.
– Polerowanie: Zazwyczaj odbywa się w kilku etapach. Zależy to również od rodzaju lakieru bezbarwnego, nasilenia uszkodzeń, wielkości pojazdu itp. W tym etapie stosuje się kombinację pada maszynowego i pasty polerskiej. Po procesie polerowania usuwane są wszelkie marmury, hologramy, lekkie zawirowania i przetarcia z etapu compoundingu. Polerowanie jest kluczowe w korekcie lakieru, ponieważ nadaje lakierowi samochodu warstwę ochronną na długie miesiące.