Strona główna Cafemoto Napęd tylny czy przedni – który lepszy?

Napęd tylny czy przedni – który lepszy?

0
PODZIEL SIĘ

Jak pokazują badania, kierowcy najbardziej lubią napęd na cztery koła. Ekonomiczniejszy jest jednak napęd na jedną oś.

Pozostaje pytanie – na tylną, czy na przednią?

Ponownie nawiązując do pieniędzy, trzeba stwierdzić, że taniej jest wyprodukować auto z napędem na przednią oś. Bo mniej potrzeba części i szubko się montuje. Dodatkową zaletą jest to, że takie auto ma większą sprawność, ponieważ mniejsza jest utrata mocy pomiędzy silnikiem a kołami. Tym samym mniejsze jest zużycie paliwa i mniejszą masę. Eksperci podają, że nie ma sensu stosowanie takiego napędu, jeśli moc silnika wynosi ok. 250 KM. Wtedy następuje większe zużycie tylnych kół.

Napęd tylny z kolei nie powoduje mocniejszego dociążenia tylnych kół. Auta z nim lepiej sprawdzają się przy jeździe na ostrych zakrętach, kiedy prędkość jest umiarkowana. Łatwiej się je prowadzi.

Napęd 4×4, czyli na obydwie osie, ma kilka postaci. Przy jeździe w mieście nie ma większej różnicy. Pojawia się wtedy, gdy gwałtownie pogarsza się przyczepność kół. Auto z napędem na przednią lub tylną oś reaguje bardziej chaotycznie.

Tak więc, z ekonomicznego punktu widzenia lepszy jest napęd przedni, ale w pozostałych parametrach lepiej wypadają napęd tylny oraz 4×4.

Napęd na tył czy przód - który lepszy?

Summary
Napęd tylny czy przedni – który lepszy?
Article Name
Napęd tylny czy przedni – który lepszy?
Description
Jak pokazują badania, kierowcy najbardziej lubią napęd na cztery koła. Ekonomiczniejszy jest jednak napęd na jedną oś.
Author
Publisher Name
cafemoto.pl
Publisher Logo